Don't worry, be happy

Jag trivs med mitt liv.

Kanske inte alltid. Verkligen inte alltid. Men just nu gör jag det, och jag tvekar inte en sekund med att njuta av att jag trivs. Allt känns bara så himla bra just nu. Den mesta skiten, anledningar till min bloggpaus, är nästan över. Eller ja den känns som den är helt över, och jag är glad nästan dygnet runt. Jag trivs med skolan, med mina nya vänner, med mina gamla vänner, med min familj och framförallt med min pojkvän. Allt bara rullar på. Livet är härligt just nu.

Men.

Det finns alltid ett men.

Trots att jag är glad dygnet runt, så är jag också trött i princip dygnet runt. Trött på skolan. Inte själva skolan för den älskar jag, men skolarbetet.. Det är tugnt. Läxor varje dag. Har jag två läxor till nån dag känns det som ingenting. Så illa är det alltså. Och om några veckor är det två prov i veckan i tre veckor i rad,  stor hemtenta som ska lämnas in och labrapporter i kemi och naturkunskap på det. Det kommer bli kämpigt. Ingen tvekan.

Men trots det: Jag trivs!

(Vi lyssnade på Dont worry, be happy på engelskan idag.
Några killar sjöng med och visslade. Därav rubriken.)



Kommentarer
Postat av: My

Jag håller med dig helt! Det är så mycket skolarbete men smatidigt trivs jag jättebra! :)Men nu när jag läste rubriken fick jag den där låten på huvudet igen!!! (och jag kan bara refrängen så den går runt, runt xD)

2009-09-23 @ 21:42:15
URL: http://mysssss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloggping Allmänt
Blogg listad på Bloggtoppen.se Blogglista.se



bloglovin